Tuesday, October 29, 2013

Naiste kaitseks

Eestis on kümneid kui mitte sadu tuhandeid naisi, kes on kas pidanud olude sunnil, teadlikult sooviga või teiste mõjutusel tegema abordi. Ma olen viimastel päevadel tagajalgadele ajanud omaealised naised (20ndate lõpp, jee!), kes on tublid ja tored ja mulle kallid. Nad on südikad!

Hoolimata ükskõik millisest statistikast ma olen veendunud, et Eesti naised olid ja on ilusad, töökad ja heasüdamlikud. Ja sisimas tahaksid pea kõik luua pere ja hoida kodu.

Ja ma tahan selles teemas seista koos nendega, hoides meeles, et neil on palju sõnaõigust. Palju, liiga palju(!), on allasurutud hääli ja palju on allasurutud tundeid! Mehena on mu ülesanne neid kaitsta ja täna teen seda sellega, et provotseerin üldsust ärkama ja märkama.

Minu arvates on see teema tabu ja nii juba 60 aastat (alates sellest ajast, kui nõukogudeliit seda rasestumisvastase vahendina propageerima hakkas). Mis mind hoolimata haigetsaamisest edasi paneb tegutsema? Kristlasena otsin tõde ja tahan seda teha ka kõige ebameeldivamates teemades. Ma tean, et tõde teeb vabaks ja seda vabadust võiks alati rohkem olla.

Ma ise arvan, et abort ei ole See Probleem ja abort ei ole ka See Lahendus. Lahendus ei ole selle propageerimises, ega ka 100%-lises keelamises. Ma tean seda. Oleks see vaid nii lihtne... võib-olla oleks mõni eelnev põlvkond juba suutnud muudatuse teha! Aga kahjuks ei ole ei Eesti, ei Venemaa, ei Valgevene, ei Rumeenia ega ka Slovakkia ja palju on selles süüdi minevik ja minevikupropaganda.

Lahendus ei ole kahjuks ka rahas - eesti on teiste riikidega võrreldes paremas seisus, meil ei ole ei pankrotti ega võlgu.
Lahendus ei ole ka kahjuks teabes - eesti noored ei ole rumalad (!), kui neile eeskuju ja väljakutse pakkuda, nad võivad sekunditega uurida välja kogu info, mis neid vähegi huvitab! Neil on rohkem ligipääsu kogu aborditeemale kui kellelegi teisel!

Ma tean, et Varro ja teised kristlased oleksid võinud teha veelgi läbimõelduma kampaania, aga asi seegi! Vähemalt me võtsime sõna ja seisame nende eest, kes seda ise ei saanud, ei viitsinud või ei julgenud.

Tänaseks on allkirju kogutud 4700! (+700 häält tuli viimase nädalaga). Eesti kuulub 18. riigi hulka Euroopas, kes on sellise kampaania teinud. Kui sa ei ole veel oma häält andnud, sul on see võimalus. Võib-olla on see parim, mis sa saad täna teha.

Aga võib-olla saad midagi targemat teha?

No comments:

Post a Comment