Wednesday, October 2, 2013

Kes on Jumal?

Kui mu esimene pool aastast möödus sellega, et õppisin hindama lihtsalt elamist ja asjade nautimist (stiilis, maasikate söömine ja seente korjamine), siis sellel sügisel küsin värskelt ja nullist - kes on Jumal?

Minu elukutse (misjonär) ja usun, et ka haridus (ajakirjandus) on sellega seotud. Kui mul tema kohta midagi öelda ei ole, siis tunnen, et mu elu on suht-koht tühi. Miski minus tahab teda rohkem tunda, kuigi jah, kuulnud olen ju tema kohta rohkem kui 20 aastat.

Kes on Jumal? Kuidas ma seda teada saaks?
Ma tean, et tema kohta liigub infot pea kõikjal. Iga kultuur on püüdnud selle küsimuse uuesti sõnastada ja iga põlvkond uuesti vastata. Kindlasti on ka paljudel minu kaasmaalastel palju üleloomulikke kogemusi, millele kas Jumala nimi või jumalataolise olendi nimi antakse. Mõtteid Jumala kohta on palju ja kui need lihtsalt kokku pressida ning keegi mulle püüaks teha Jumala Tundmise Mahla, siis vaevalt, et ma seda jooks, ammugi siis naudiks. Mulle ei ole kunagi meeldinud multinektarid, pluss arvaksin, et seal sees on ka omajagu solki.

Ma tahaks teda ise avastada. Ja kusjuures, mulle meeldib värskelt pressitud apelsinimahl.

Miks ma viitsiksin teda uurida mitu kuud (või aastat, kui tarvis)? Hetkel piisab mulle lihtsalt uudishimust, hiljem võib-olla kangekaelsusest. Ma olen rahul, et ma ei pea mõtlema välja muid põhjendusi. Tahan teda õppida tundma nii nagu olen õppinud uurima tähistaevast ja lihtsate inimeste keerulist elu.

Aga millest siis alustada?

(järgmine postitus on sellest, millist shortcutti ma kohe alguses kasutaks)

No comments:

Post a Comment