Sunday, December 21, 2014

"Jõuluvana: Kirikuskäimisest"



tere väike-märt!

mul pikka kirja ei tule, kuna jõulukontoris läheb aina kiiremaks ja kiiremaks. päkapikud muudkui sagivad ja tahavad teada kõiki detaile, aadresse, saladusi ja vanu hüüdnimesid. õnneks on mul veel hea pea ja tean (märkmiku kaasabil muidugi) enamjaolt kõike. näiteks seda, et sina oled ka mätu ja märdu, aga ka märt mc saar.

ütleme nii, et tean su lugu päris hästi ja saan täitsa aru, miks sa oled selline nagu sa oled.

aga kuna aeg napib, siis läheksin kohe asja juurde. kirjutaksin sel korral kirikuskäimisest (mida sa lapsepõlvest saati harrastad) ja sellega kaasnevatest nähtudest.

mulle meeldib see, et su usuraasuke otsa pole lõppenud. usk on tähtis ja ilma selleta ei saaks keegi voodistki välja. sulle on antud aga usku Jumalasse ja see on tore! kirikuid eestis on vähe, aga paistab, et sa käid ühes üsna mõistlikus kohas. natuke palju nalja viskate seal ainult, mõtlen mõnikord. (samas, nali pidi tervisele hea olema ja isegi halb huumor on parem kui kalamaksaõli, mõtlen ma)

täna oli sul siis seal risttee kirikus ka jõuluteenistus. no kuidas oli? ma ikka mõtlen, kas Jeesuse sünniloost saab iga aasta midagi uut välja pigistada? või on see rohkem nii, et teetegi neid jõuluteenistusi rohkem oma usuvõõrastele sõpradele ja loodate, et nad saavad piibli põhiloole esmakordselt pihta?

andesta mu läbikaalumise toon, aga kuna hoolin sinust, tahan ikka teada, kas kirikuskäimine on sulle ikka asja eest edasi? mõtlen, et see on ju sinu vaba aeg ja vaba valik, aga kas tuled sa sealt ka ise särasilmil tagasi?

kirikus (ja soovitavalt mujalgi) tuleb olla üksteise vastu sõbralik ja hea. ei tohi teha vahet inimestel. usun, et see on kõik tuttav teema sulle. ma ju näen, et sa ei vali liigselt kohti ja ikka püüad mitmetelt küsida, kuidas neil läheb ja jõudumööda hoiad meeles, mida eelmistel kordadel on räägitud.

aga ära mõtle, et sina ainus heategija oled ja isegi kui sel päeval patust prii, siis kellegi abi ei vaja! vajad küll ja kusjuures, kogu aeg! kõik vajavad, väga eri viisidel! küll ma seda tean, ega ma muidu päkapikke endale tuppa poleks lasknud!

inimesed, ja justnimelt kristlased, eelistavad pigem heategijad ja jõuluvanad olla, aga kas ka ligi lasta, kas tahad kedagi? eriti neid, kes ikkagi kuidagi väiksemad sinust? see, et me üksteise suhtes eelarvamusi ei oma, võiks ju tõsi olla ka näiteks selles, kuidas sa suhtled. kas sa räägid ka teistele, kuidas sinul läheb? annad sa ruumi vaikusele ja vihjetele, et teine taipaks küsida ka sinult häid ja tabavaid küsimusi? ma näen, et üsna mitu inimest tegelikult ja päris tõsiselt tahavad ka teada, kuidas sinul läheb! võta aega ka selliseks n-ö ebamugavuseks!

minu soovitus - vähem jõuluvanatamist, rohkem inimeseksolemist!

aga ah, mis ma sind ikka torgin. oled mulle väga armas, sellepärast kommenteeringi. mulle meeldib, et nii palju inimesi kohale tuli ja jõuluevangeeliumit kuulis. kui ei kuulda, ega siis usuta ka, nii on kirjas pühakirjaski.

ma lähen panen nüüd ühe suure paki kokku valitsusele. mõtlesin, et savisaar saaks päris uisud ja rõivas habemeajamisvahtu. sulle ma ei ole veel midagi välja mõelnud, aga küll jõuab!


ikka sinu jõuluvana, viimast päeva kontoris
21. detsebril

No comments:

Post a Comment