Tuesday, December 23, 2014

Jõuluvana: jõulud näitavad lähisuhteid



ahoi väike-märt! 

jäänud on ainult üks päev jõuludeni ja siis olen ka mina sinu ukse taga. saab olema suur rõõm taaskohtuda!

loodan, et nüüdseks on sul kingitused tehtud ja homseks plaanid valmis. hea on neid jõule ikka oma pere keskel veeta, usu mind! nendel pühadel saab ka nähtavaks see kui palju või vähe ning mil viisil oled oma lähedastesse panustanud. tihti tahetakse teha suurt pidu, aga mõeldakse, kuhu kõik rahvas või rõõm jäi (ja kui siis midagi targemat sisutühjas peosaalis teha pole, hakatakse isegi jooma) - aga mulle meeldib ikka nii õpetada, et "pidu, see on suhtevõrgustiku jäämäe tipp". 

jõuludel saab nähtavaks kui väga te perega ka tegelikult ühte hoiate.

eks ma tean, et sa ise oled suurest perest pärit ja oled umbes 30 aastat üheskoos teistega pühapäeva lõunaid söönud. sellest hoolimata, pea meeles, et ega number pole oluline, loeb suhete (ja tänaste suhete!) kvaliteet!

ja kui ma juba jutuga nii kaugele läksin, siis avaldan sulle  omavahel, nagu mees mehega, ühe ametialase saladuse - kahjuks on sinu maal, seal Eestis, vähemasti pooltel peredel mitte rõõmupeod, vaid üsna nukrad jõulud ja mina seetõttu nende jaoks üks hale nali. eks see haiget teeb, sõita saaniga majast mööda ja vaadata, kuidas tuled targu eest ära kustutatakse. kujutan ette, et sul oli umbes sarnane tunne, kui tüdrukutega marti või kadri käisid jooksmas. küll ma tean, küll tean!

võib-olla sa mõtled, et sa pole suurem asi inimeste-inimene ega taha olla ka selline pehmovennake, kes lihtsalt vaataks silma ja kuulaks ning teiste käsi soojendaks. võib-olla on sul selle koha pealt õigus, iseloom on sul vähe eesmärgikesksem, aga siinkohal tahaksin sind ikkagi tunnustada... ega sinu inimesed teavad, milleks oled suuteline ja kui annad oma parima, on see neile hästi tunda.

sellega seoses mõtlesin sulle tuua ka mõne raamatu, mis räägiks rohkem suhetest, aga siis mõtlesin, et "ah, eks seegi ole väike-märdi arvates pehmo värk, talle on vaja midagi muud. midagi mis innustaks väljakutsuval viisil teistega kas aega veetma või kvaliteetsemalt maha istuma."

mõtlesin, et kuidas oleks kui tooksin sulle ühe kirve? selline, millega saaks metsa langetama minna. mõtlesin, et ehk on see, kuidas tahaksid mõne sõbraga aega veeta ja teinekord nädalavahetusel paariks tunniks välja minna? metsas rändamine ja puude raiumine on selline mehine ja siiras tegevus. 

ps. naise ja lastega päris kirves muidugi ei sobi, aga nende jaoks on mul sulle midagi muud. küll sa homme näed! sa veel lööd särama!

pss. ole kena, palun pane mulle homseks ka saun tööle. käin sealt peale teie visiiti käbe läbi. kuuldavasti olla sul valla parim saun - ei või olla! päris tõesti? kui tohib, võtaksin viha ka kaasa.


saksamaalt sinu poole teel,
jv, 23. detsembril

No comments:

Post a Comment