Thursday, July 31, 2014

Jumalat otsides 3: Yolo elust


Jätkan mõtlemast teemal: lõõgastumine ja lõbutsemine sellisel viisil, et oleme otsinud ning leidnud Jumala. Ilmselt ka üks sellistest teemadest, mida olen pidanud alles täiskasvanuna õppima hakkama...

Mõne jaoks on lõõgastumine ja lõbutsemine elustiil. Selline yolo elu. Teenitakse raha ja siis lüüakse see laiaks. Minnakse pidevalt kuhugi soojale maale, kruiisitakse ja pidutsetakse, kuni raha otsa saab. Siis teenitakse või saadakse kuskilt uuesti raha ja võimalusi, ning minnakse uuele ringile.

Olen aus, mulle isiklikult on selline elu võõras.

Selles elus on palju pinnapealseid naudinguid, mis lõpuks elukõverasse hoopis sügava lohu vorbivad. See on elu ilma eesmärgi ja erilise pärandita. Paljud tulevad sellele mõistmisele aga peale aastakümnetepikkust karusellilsõitu.

Tihti mängitakse maha niimoodi terve noorus, ja sellega koos kõik antud võimalused ning annid. Hiljem mõeldakse, miks ei leitud üles iseennast või oma õiget kaaslast?

Lihtne vastus: seda ei otsitudki! Otsiti hoopis midagi sellist, mis hea enesetunde tekitaks. Seda ebamäärast õnnetunnet, mis on nagu lumehelves - saad ta korra käe peale, aga juba ta sulanud ongi...

Yolo elul ehk "you only live once" (sa elad vaid ühe korra!) mantral on oma tõepõhi all. Me tõesti saame vaid ühe võimaluse elada. Ja see eluke on heal juhul 80-90 aastat. Aga mis siis kui see lause ei viita ainult sellele, et "ah vahet pole, mis saab homme ja kas see on õige või vale..."

Vaid see viitab ühtaegi nii elu erilisusele kui ka tühisusele? Mis siis kui see lause annab alles järelemõtlejale tõelise pingevälja, millel surfata?

Ja mis siis kui selle lausele järgneb veel midagi? Mis siis kui peale meie lühikest elu, peale surma, saame kätte selle, mida oleme terve elu külvanud?

Kui me julgeme seda küsida, siis yolo saab endale hoopis teise kaalu. Enam ei ole ta mitte lihtsalt-võtjate lauseke, vaid ka raskemeelsete küsimus.

Kui ma elan seda elu vaid ühe korra, siis mis on see, mida ma tahan oma eluga saavutada? Mis on need küsimused, millele tahan vastuse leida? Ja kui ma kunagi vaatan surivoodil tagasi oma elule, mida ma tahan seal näha? Kas midagi jääb alles?

Milline oled sina yolo-küsimuses? Kas sa lased elu peal liugu ja lihtsalt lõbutsed ja lõõgastud, otsimata midagi enamat? Või julged sa näha selle lause radikaalsemat poolt ja vaadata oma elu üle kui keegi, kes tahab ka hiljem vastutada?

Varsti suvi lõpeb ja siis on aeg edasi liikuda. Aga nii nagu Põhja-Tallinna räpparid meile ütlesid - meil on aega veel mõelda ja vastata. Aega kaaluda ja sihte seada. Tänu Jumalale!

Aga südamele ma sulle panen, sest ma tean juba ette... järgmisele suvepuhkusele minnes, sul on võimalik tagasi vaadata ja küsida endalt: kas oled oma eluga ka tegelikult rahul? Ole aus ja pane täiega!


No comments:

Post a Comment