Friday, February 19, 2016

Minu malepartiid

Sügisel hakkasin lugema Paul Kerese elulugu, "Meie Keres". Eks mitmed seda juba teavad, aga avastasin sellega enda jaoks male võlu. See on minu arust päris eriline kui nii analüütiline ja loov mõtlemine väiksel laual, 64-ruudul, kokku saavad ja nii juba sajandeid. Sain teada, et kunagi olid laual elevandid ja nõunikud, ja kunagi oli see suisa kohustulikuks skilliks, mida rüütlid omandama pidid.

Mitte et ma nüüd mingi tegija või supernohik oleks. Ei, ei, seda mitte... aga mingis mõttes asjaarmastaja olen küll. Vähemalt see hooaeg - kipungi olema ehk hasartse (loe: kirgliku) loomuga inimene.

Sellega seoses siis mõned uudised. Facebookis juba kuulutasin - hea tuttava käest sain lingi, mis rääkis sellest, et messengeris on võimalik omavahel tekstikäikude abil malet mängida. Vägev!

Olen sestpeale umbes 10 vennaga platsi peal kohtunud. Ütleks nii, et täitsa omamoodi osadusvorm. Tuleb välja, et pea kõik oskavad käike (võtmesõnad isad ja vanaisad), ja on küllalt neid, kes pakuvad mulle isegi pinget. Ülla-ülla, eksaole! Sellest lähemalt allpool.

Kerese, Fischeri, Morphy ja Carlsoni kombel avaldaksin ka ise paar mängitud partiid. Olgu need mu lugejale innustuseks leidma või jätkama oma maleteed või tuletamaks meelde asjaarmastust mõne teisegi hobi suhtes.

Partii Eesti noorima pastoriga
Saar vs Remmel (mustad)

Remmel käis 40nda käiguna etturiga b4 ja oli põhimõtteliselt partiid kaotamas. Siis aga "juhuslikult" juhtus nii, et talle tuli appi temast kõrgem jõud ja tal õnnestus mängida viiki. (Vihje, kõrgem jõud oli Saar isiklikult). Ütlen oma vabanduseks seda, et ei märganud autoroolis istudes, et mu ettur teisel liinil istus ja järgmisel käigul ta ära süüakse. Saar pakkus viiki ja Remmel magas sel ööl väga hästi.


Partii Eesti unikaalseima hipsteriga
Roll vs Saar (mustad)

Saar tegi blunderi ja käis välja ratsuga (Nc6), ega märganud, et järgmisel käigul teeb valge šahh-mati. Siis tegi aga Roll väikse blunderi ja käis lipu asemel odaga. Muhhahhaa! Partii lõppes loomulikult Saare võiduga. Sel öösel ei saanud Saar siiski hästi magada (oli liiga emocionado).


Partii Virumaa esiluuletajaga
Saar vs Eigi

Eigi valis e4 vastu Sitsiilia kaitse ja Saar tahtis luuletajat selle peale provotseerida. Tuli välja, et Eigi polnudki nii rumal ja hakkas kolme etturiga vastu tulema. Saar pakkus viiki, aga Eigi millegipärast lükkas tagasi. Nagu what? Partii on praeguseni veel pooleli ja Saar kaalub kas ta enam Eigile viiki pakub. Kuidas Eigi magab, seda allakirjutanu ei tea ja see on okay.



No comments:

Post a Comment