Monday, September 24, 2018

Ma olen väikene poiss paljude emadega

Ma olen väikene poiss paljude emadega. Vähemasti selline on tunne kui olen keset tuterdavaid lapsukesi ja minuga mõni lahke naine tuleb oma (ema)keeles suhtlema. Nii ka täna, kui käisin meie viiendaga esimest korda lasteaias.

Istusime ringis. 10 last, 4 naist ja siis mina. Üks õpetajatest võttis välja kitarri ja lapsed said kordamööda maast pilte valida. Küll need olid ilusad värvilised ja hästi kiletatud! Oli pilte õuntest, kaladest, sõpradest ja kõikidest muudest olulistest asjadest. Kuna Ilse oli veel liiga väike, siis mina valisin pildi loomulikult krokodillist ja nii me laulsime ka krokodillidest. Tegime liigutusi ka.

Aga kui mõtlen järele, siis kõige toredam laul oli ikkagi lepatriinust (rootsi k. nyckelpiga), sest siis sai vildikaga sõrme värvida. Nimetissõrm punaseks ning mustad täpid peale. Mina tegin Ilsele kaks täppi ja olin oma kunstitööga väga rahul. Aga siis ta hakkas nutma ja siis neli naist lohutasid. Mina lohutasin ka nii hästi kui oskasin (loe: panin luti suhu).

Peale laulmist läksime õue. Meil oli oma mängumaa tarandiku sees. Üks kasvatajatest küsis, ega mul külm ei ole, sest mul jakki ei olnud ja väljas oli tuuline. Aga mina ütlesin, et kõik on okei ja det är bra (ehk olen kõva mees) ja mul ei ole vaja lasteaiast mingit jopet laenata. Hakkasin hoopis koos teiste lastega mängima.


Peatselt avastasid väikesed, et olen tore mängukaaslane ja oskan uusi asju välja mõelda. Aeg-ajalt haaras mõni neist mu kintsust kinni. See oli korraga piinlik ja armas. Mul on teooria, et lastele alati meeldib kui suur mees viitsib nendega ringi joosta.

Naistele meeldib see muidugi ka. Üks neist ütles, et mul on palju energiat ja ma võiksin ka sama hästi seal töötada. Ma tänasin tagasihoidlikult, aga seesmiselt juubeldasin. See on teist korda kui mulle on siinmail tööd pakutud. Olles võõras võõral maal, on see väga oluline, et saaksin tunda end kasulikuna ja sobituksin sisse.

Lõpus tuli ka Mirtel naaberrühmast oma õde tervitama ja see pani meie proovipäevale ilusa punkti. Neli proovipäeva on veel. Lasteaed tegi eelmine nädal omaltpoolt ka meile koduvisiidi. Päris põhjalik!


Jäänud on 3 päeva sõber Tannu tulekuni. Jah, ootan teda väga ja me lähme ka kalale.

Jäänud on 13 päeva minu esimese rootsikeelse jutluseni. Greta ei tea, millest ma rääkida kavatsen ja ta muretseb mu pärast. Mu-ha-ha-ha. Ma ei vaja ta abi!

Väike poiss on kõva mees!

No comments:

Post a Comment