Thursday, September 5, 2013

Õpin tähti lugema

Viimasel lennukokkutulekul vaatasime lõkke ääres tähti. Ja samal ajal kui Tambet hakkas tutvustama Cassiopeiat (W-tähekujuline) ja Perseust (üks kargav mees), siis Päivi mainis samal ajal, et tänapäeval on olemas sellised äppid, millega saab iga kell nii planeete kui tähti vaadata.

Ja minu elus käis kerge jõnks läbi. Sündmusteahel oli jõudnud sinnamaani, kus seljatasin lapsepõlve hirmu reaalainete ees ja lasin A-klassi igavesti ülevoolaval uudishimul üle olla. Usklikuna olen alati imetlenud loodust ja hinnanud tundmatust, mis tekitab aukartust. Ja kui nüüd lisada sellele Eesti augustiööd, siis mida muud on mul teha kui omistada seesama äpp?

Sel nädalal olen iga õhtu võtnud välja oma androidi ja uurinud tähti. Sellega seoses on meenunud mitmed ööd Nõmme mändide all, kus onupoegadega sputnikuid ja komeete kommenteerisime. Ja kuigi olen lihtne tööinimene, on minulgi kuidagi pidulik minna uuele kooliaastale vastu.

Elu on mu õpik ja lõpueksamit ma ei karda.

PS. Kas sa teadsid, et põhjatäht Polaris on ainuke täht, mis ei liigu (maa pealt vaadates) ja et supernoova tähendab tähe viimast elufaasi, mil ta plahvatab ja muutub 1000-kordseks energiapommiks ja hiljem näiteks mustaks auguks?

Äpp, mille tasuta downloadisin, kannab nime Google Sky Map.

1 comment:

  1. Polaris liigub siiski. Olles kõigest 1 kraad erinev meie taeva põhjapoolusest siis tundubki, et seisab. Imepisikese kaare teeb ta öösel siiski :)
    Äpp ise on tänuväärne :D

    ReplyDelete